Views
1 year ago

4 Toetsen

  • Text
  • Hoofdstuk
  • Leerjaar
  • Translate
  • Opdrachten
  • Woorden
  • Leerling
  • Handleiding
  • Antwoordenmodel
  • Sentences
  • Vragen
  • Toetsen
  • Wwwsterkengelsnl
Toetsen data base leerjaar 4

Soorten opdrachten en

Soorten opdrachten en verschillende iconen In deze databank staan opdrachten voor het toetsen van de woordenschat, de grammatica, het schrijven en het spreken. De opdrachten zijn te herkennen aan de volgende icoontjes die voor elke opdracht staan. Vocabulary Grammar Writing Speaking Opbouw toetsen De databank bestaat uit meer dan 30 opdrachten met meer dan 400 vragen, het is dus niet mogelijk om al deze opdrachten en vragen in 1 toets te stoppen. Het is aan de docent om hier een mooie selectie opdrachten uit te kiezen en een toets te maken die binnen een lesuur af te nemen is. De docent kan zelf de keuze maken om per hoofdstuk of per deel hoofdstuk te toetsen. Er kan ook een combinatie van beide worden gedaan. Een gemiddelde toets bestaat uit ongeveer 10 - 12 verschillende opdrachten, hierbij is het volgende schema een leidraad om de verdeling van opdrachten goed te laten verlopen. Het schema gaat uit van 5 tot 10 vragen per opdracht, maar ook hier kan de docent in variëren. De woordenschat- grammatica- schrijf- en spreek opdrachten zijn onderverdeeld in 3 categorieën. Remember Understand Apply Remember: De remember opdrachten zijn opdrachten op het niveau van onthouden en reproductie. Deze opdrachten zijn relatief simpel en een goede manier om te kijken of de leerling de stof heeft geleerd. Deze opdrachten zijn uitstekend voor BB en KB leerlingen maar kunnen ook gebruikt worden als een instap oefening voor GT leerlingen. Understand: De understand opdrachten zijn opdrachten op het niveau van toepassen en begrijpen. Deze opdrachten zijn iets uitdagender en bevatten meerdere denkstappen, een ideale manier om te kijken of de leerling de stof kan toepassen in een bekende setting. Ook deze opdrachten zijn goed te gebruiken voor BB, KB en GT leerlingen. Apply: De apply opdrachten zijn opdrachten op het niveau van integreren en toepassen in een nieuwe setting. Deze opdrachten zijn uitdagend en een goede manier om te kijken of de leerling de stof kan toepassen in een nieuwe context. Deze opdrachten zijn ideaal om uitdaging te bieden aan BB leerlingen en de skills van KB en GT leerlingen te testen. De schrijf en spreekopdrachten zijn uitstekende apply opdrachten omdat leerlingen hier echt getest worden of ze verschillende soorten informatie in een nieuwe setting kunnen gebruiken. In de kern zijn alle opdrachten in de databank geschikt voor alle leerlingen en kunnen de 3 type opdrachten op elk niveau ingezet worden. Het is aan de desbetreffende docent om hier een goede balans in te vinden. Over het algemeen bestaat een toets voor BB leerlingen uit een hoger percentage remember opdrachten terwijl een een KGT toets een hoger percentage apply opdrachten bevat. Maak hier als docent een goede afweging in. Het is naast het wisselen in opdrachten ook mogelijk om te wisselen in normering. Een BB leerling kan dezelfde apply opdracht maken als een KGT leerling, echter kan een docent ervoor kiezen om een BB leerling hier minder punten voor te geven. Op deze manier kan een goede BB leerling net een puntje extra halen terwijl een zwakkere BB leerling ook de kans heeft om een voldoende te halen. Vocabulary BB KB GT Remember 3 opdrachten (50%) 20 - 30 vragen Understand 2 opdrachten (33.3%) 10 - 15 vragen Apply 1 opdracht (16.6%) 5 – 10 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10- 15 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen Grammar BB KB GT Remember 3 opdrachten (50%) 20 - 30 vragen Understand 2 opdrachten (33.3%) 10 - 15 vragen Apply 1 opdracht (16.6%) 5 – 10 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10- 15 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen 1 opdracht (16.6%) 5 – 10 vragen 3 opdrachten (50%) 20 – 30 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen 1 opdracht (16.6%) 5 – 10 vragen In de bijlage staat één so en één toets inclusief de antwoorden klaar over dit thema. 3 opdrachten (50%) 20 – 30 vragen 2 opdrachten (33.3%) 10 – 15 vragen De databank bestaat uit verschillende opdrachten, deze opdrachten kan een docent zelf aanpassen om de moeilijkheidsgraad te verhogen of te verlagen. Hier volgen enkele tips voor het verhogen en verlagen van toets opgaven. Verhogen van de moeilijkheidsgraad: · Voeg bij meerkeuze opgaven extra keuze mogelijkheden toe om de vraag moeilijker te maken. · Voeg extra denkstappen toe bij opdrachten. Laat leerlingen eerst een woord vertalen voordat zij het moeten gebruiken. · Voeg grammatica onderdelen bij elkaar zodat leerlingen meerdere onderdelen tegelijk moeten onthouden/ toepassen. · Verhogen van de normering. Verlagen van de moeilijkheidsgraad: · Haal bij meerkeuze opgaven keuze mogelijkheden weg om de opdracht te versimpelen. · Haal denkstappen weg, geef het Engelse woord zodat leerlingen zich alleen op het gebruik van het woord hoeven te focussen. · Test alle woordenschat (onderdelen) en grammatica (onderdelen) apart, per hoofdstuk. · Verlagen van de normering. 34 35 HANDLEIDING EN ANTWOORDENMODEL HOOFDSTUK 1 LEERJAAR 4 HANDLEIDING EN ANTWOORDENMODEL HOOFDSTUK 1 LEERJAAR 4