Views
1 year ago

3 KBL

Sterk Engels Leerjaar 3 VMBO-KBL Workbook

66 A. Let’s talk to

66 A. Let’s talk to the Best family - prepare Watch the video of task 45 again and answer the questions below 1. What does your family have in common with the Best family? Or is it completely different from yours? Explain why. Go back to task 22 to do some recap on how to talk about (not) having things in common. 2. What do you like about her video? 3. What don’t you like about her video? 4. Now prepare a short talk about your family. In full sentences write down what your family is like. Check out the sentences to help, if you need to. SENTENCES TO HELP Ik heb twee broers en een zus. Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ik ben enig kind. Ik woon bij pleegouders. Ik heb een oudere zus en een jonger broertje. Mijn vader is hertrouwd. Ik woon bij mijn moeder en stiefvader/ stiefmoeder. I have two brothers and one sister. My parents are divorced as well. I am an only child. I live with my foster parents. I have an older sister and a younger brother. My father remarried. I live with my mother and stepfather/ stepmother. B. Let’s talk to the Best family - rubric Work in groups of three or four. Together, have a good look at the rubric so you all know how you will be scored. 51 MY WORLD - FAMILY - KBL

Rubric WAT 4 PUNTEN 3 PUNTEN 2 PUNTEN 1 PUNT Inhoud: family Vertelt meer dan Vertelt ten minste Vertelt minder Vertelt bijna (66A) wat de opdracht wat de opdracht dan wat de niets dan wat de vraagt (see task vraagt (see task opdracht vraagt opdracht vraagt 66A) 66A) (see task 66A) (see task 66A) Begrijpelijkheid Engels is goed Engels is Engels is matig Engels is niet (grammatica, te begrijpen voldoende te begrijpen goed te begrijpen woordenschat & voor een native te begrijpen voor een native voor een native uitspraak) speaker, geen voor een speaker. Enkele speaker. Meer storende fouten native speaker. storende fouten dan 2 storende of Nederlands. Hooguit 2 of 3 en/of enkele fouten en/of niet storende Nederlandse Nederlandse fouten en geen woorden (niet woorden. Nederlands. meer dan 2) C. Let’s talk to the Best family – roleplay Work in groups of three or four again. Divide the roles for the roleplay: Student 1 You pretend to be one of the member of the Best family. Interact with student 2 as if you are one of the member of the Best family. Student 2 You are yourself. Talk to one of the member of the Best family. Use task 66A to help you. Student 3 (& 4) You evaluate student 2. Use the rubric above. D. Let’s talk to the Best family – feedback Now let’s give each other feedback. What went well and what can be improved? Give each other first a TOP and then a TIP. My TOPS My TIPS 52 MY WORLD - FAMILY - KBL